I Juda je spašen prema Kiku!

Juda je spašen!

Kiko Arguello stavlja svoju “katehetsku poruku” u svaki od svojih umjetničkih djela, a ova ikona koja se nalazi u “Katekumenariju” “La Parroquia Del Transitio” u Madridu nije izuzetak:

cuadroprimera

Primjećujete li nešto čudno ili naročito na ovoj slici?

Ne? Vratit ćemo se brzo na tu sliku kad najprije raspravimo jednu temu u Kikovom naučavanju, “Nauk o nužnom Judi”. To čudno učenje ima tri sastavnice:

  1. Kiko izričito naučava da, “bez Jude, ne bi bilo Kristovog pashalnog otajstva”.
  2. Svaki kršćanin (čitaj, “član Puta”) mora imati svoga vlastitog Judu čije je poslanje “ubiti” kršćanina.
  3. Članovi Puta će dati svoju krv za svoga Judu spašavajući ga time. Kiko kaže, “na taj način, svi oni mogu biti spašeni”.

Taj nauk jasno je iznesen u prvom tomu Katehetskog direktorija Neokatekumenskog puta, i na prvi pogled mogao bi se činiti razumnim mnogim kršćanima.

Što je krivo?

Juda Iškariotski imao je sigurno aktivnu ulogu u Kristovoj muci, ali je li on bio nužan? Bi li Krist i bez njega umro za naše grijehe? Je li Bog htio da Juda izda Isusa?

Lino Lista, plodni kritičar Neokatekumenskog puta, odgovara:

“Odluka da se Isusa ubije veće je bila donesena (Iv 7, 1), a Isus je prije toga bio izmakao iz ruku svojih protivnika, umakavši strmoglavljenju niz liticu i izbjegavši kamenovanje (Lk 4, 29-30; Iv 8, 59; Iv 10, 31-39). Da je Isus to htio, on bi izbjegao čak i uhićenju u Getsemanskom vrtu (Mt 26, 53). Samo je stoga o Isusu ovisilo odrediti vrijeme i čas (Iv 7, 30) te način  i mjesto njegove muke. Samo je Krist bitan, Juda nije nužan niti čak dovoljan.”

Premda je Isus sigurno znao da će ga Juda izdati, Juda je imao slobodnu volju.  Bog ga nije stvorio ili predodredio da griješi, nego je Juda sam izabrao taj put. Tridentski koncil, kojega Kiko podcjenjuje, naučava:

“Ako netko kaže da milost opravdanja mogu postići samo oni koji su predodređeni za život vječni, a da svi drugi koji su pozvani, da su naravno pozvani, ali ne kako bi primili milost, nego kao da su božanskom snagom predodređeni za zlo, neka bude proklet. “

Nauk o nužnom Judi ima sektašku nakanu. On omogućuje Kikovim sljedbenicima etiketiranje svakog onoga koji kritizira “Put” da je Juda, i to može učiniti tako brzo bez razmišljanja i bez razlučivanja.

Natrag k ikoni

cuadroprimera

Na prvi pogled čini se da je to slika Posljednje večere. No, što je tu pogrešno?

Uvećajmo Isusa na toj slici:

cuadroprimera (2)

Krist nosi bijelu haljinu, a vide se i rane njegove muke tako da slika ne govori uopće o Posljednjoj večeri nego je to poslijeuskrsna scena Isusa i njegovih apostola u gornjoj sobi (Lk 24, 36-53; Iv 20, 19-25).

Detaljnije proučavajući tu sliku vidimo da je Kiko preslikao rusku ikonu Posljednje večere sličnu ovoj ikoni iz 15. stoljeća:

Date: XV century. c. 1497. Origin: From the Dormition Cathedral of the monastery of St. Cyril Belozersky. Material: Wood, tempera Dimensions:  height 84 cm, width 65 cm The icon represents the evangelic scene of The Last Supper.  Russian Museum, Saint Petersburg, 2011

Date: XV century. c. 1497.
Origin: From the Dormition Cathedral of the monastery of St. Cyril Belozersky.
Material: Wood, tempera
Dimensions: height 84 cm, width 65 cm
The icon represents the evangelic scene of The Last Supper.
Russian Museum, Saint Petersburg, 2011

Stavimo ih jednu uz drugu:

cuadroprimeraDate: XV century. c. 1497.<br /><br /><br />
Origin: From the Dormition Cathedral of the monastery of St. Cyril Belozersky.<br /><br /><br />
Material: Wood, tempera<br /><br /><br />
Dimensions:  height 84 cm, width 65 cm<br /><br /><br />
The icon represents the evangelic scene of The Last Supper. </p><br /><br />
<p>Russian Museum, Saint Petersburg, 2011

Zapravo, Kiko je preslikao još jednu ikonu Posljednje večere, njegovu “Ultima Cena” ikonu od istog djela:

Kiko's Ultima Cena (Last Supper)

Stavimo ih sada jednu uz drugu:

Date: XV century. c. 1497.<br /><br /><br />
Origin: From the Dormition Cathedral of the monastery of St. Cyril Belozersky.<br /><br /><br />
Material: Wood, tempera<br /><br /><br />
Dimensions:  height 84 cm, width 65 cm<br /><br /><br />
The icon represents the evangelic scene of The Last Supper. </p><br /><br />
<p>Russian Museum, Saint Petersburg, 2011Kiko's Ultima Cena (Last Supper)

Sada stavimo Kikovu postuskrsnu ikonu i njegovu ikonu Posljednje večere jednu uz drugu:

cuadroprimeraKiko's Ultima Cena (Last Supper)

Tko je apostol koji se pruža preko stola kako bi stavio svoju ruku u zdjelu?

Judas in Kiko's post-resurrection icon.

Juda u Kikovoj postuskrsnoj ikoni.

To je Juda! U ikoni Posljednje večere, prema ikonografskoj tradiciji Istočne Crkve, Judu se prikazuje kako stavlja svoju ruku u zdjelu (Mt 26, 20-23). Klinite ovdjeovdje i ovdje kako biste se uvjerili. Evo i drugih ikona Istočne Crkve koje prikazuju Judu na Posljednjoj večeri s rukom u zdjeli. Obratite pozornost da u trećoj slici, Juda je jedini apostol bez aureole:

4600-02-645-000Тайная-вечеря1

Približimo sada Judu iz obje Kikove ikone:

Judas in Kiko's post-resurrection icon.Judas in Kiko's Last Supper icon.

U ovome je problem: U Kikovoj postuskrsnoj ikoni, Juda je u gornjoj sobi s Isusom nakon Uskrsnuća! Kako je to moguće? Pismo nam kaže da se Juda ubio nakon Kristova razapinjanja (Mt 27, 3-5). Sam Isus nazvao je Judu “sinom propasti” i kazao da je on “izgubljen” (Iv 17, 12) te su apostoli izabrali njegova nasljednika (Dj 1, 12-26).

Mislite li da je Kiko naslikao Judu u sobi s uskrslim Isusom zbog nepoznavanja istočne ikonografije? Duboko sumnjam u to. Kiko je razuman i sigurno poznaje povijest i tradiciju ikonografije. Što dakle, što Kiko želi time postići ?

Prvo, Kiko želi podsjetiti svoje sljedbenike na Nauk o nužnom Judi. Taj krivi nauk omogućuje Kikovim sljedbenicima da prišiju etiketu “Jude” svakome tko kritizira “Put” i te bez razmišljanja  i rasuđivanja.

Drugo, usprkos mnoštvu svetopisamskih dokaza za suprotno (npr. Mt 26, 24 i Iv 17, 12) te usprkos činjenici da se Crkva nikad nije definitivno izjasnila o toj stvari, Kiko uči da je Juda Iškariotski spašen!

Poveznica

admin

Svaki čovjek ima pravo na svoje mišljenje usmjereno prema istini, a kad spozna Istinu dužan je promijeniti svoje mišljenje ukoliko nije u skladu s Istinom. To je prava demokracija.

7 thoughts on “I Juda je spašen prema Kiku!

  • June 11, 2015 at 12:46 pm
    Permalink

    Ovo su neke nove parole. Još jedan razlog zašto bi trebao patiti dok si na putu, spašavaš judu.

    Opsjednuti patnjom.

    A ko je Kiku i katehistima Juda da ga spašavaju? Koji licemjeri, oni ne spašavaju ljude koji im nanose zlo nego ih šikaniraju, oni ih abortiraju (u tebe je ušao đavao) i eutaniziraju (idi na kateheze) kada ne ispadnu onako kako su htjeli.

  • June 12, 2015 at 12:26 pm
    Permalink

    Mali kekec, sve si dobro rekao; slažem se s tobom.
    Jučer sam napisala treće svjedočanstvo pod nazivom kako je Kiko prepjevao psalme, ali admin ga nije objavio, ne znam zašto. Nije bilo pogrdnih riječi. Kad uhvatiš vremena, uzmi bibliju i ako imaš pjesmaricu NP pa usporedi psalme i vidjet ćeš da poredak riječi nije uopće isti, a da u pjesmi nad pjesmama iz biblije nema pola toga što je Kiko napisao. Isprva sam mislila da se radi o zabuni, ali onda uvidjeh da nije tako. Bila sam kantor pet godina i pjevala te pjesme pa bi bilo za očekivati da psalme znam napamet, ali kad svećenik u crkvi čita psalme, ja potiho recitiram ono što sam pjevala i shvatim da griješim jer Kiko nije napisao originalne psalme iz biblije nego je nadodao pola toga.

    “… a tko bi ovom što dodao, tome će se dodati na njegove grijehe, a tko bi ovom što oduzeo, tome će se oduzeti od kraljevstva Božjeg…”

  • June 12, 2015 at 3:12 pm
    Permalink

    da i ja sam analizirao uistinu, i puno se razlikuju biblijski psalmi od kikovih

  • June 13, 2015 at 12:09 am
    Permalink

    Nisam to primjetio, zanimljivo, budem pogledao.

    Ma koji kmet. Ja kužim da ljudi imaju prigovor na Crkvu danas pa idu onda izmišljat neke svoje filozofije, al taj tip i svi njegovi minioni su si zabrijali da su skoro pa svi kršćani kroz cijelu povijest bili u krivu ali sada… sada nakon 2000 godina netko je napokon pročitao bibliju (kiko) i shvatio šta ona zaista želi reći. Koliko glup i ohol trebaš bit za ovo.
    Koliko god da oni pljuvali po sebi jer su tobož ponizni oni su tamo jer se osjećaju posebno jer im ova ideja da kroz njih govori Bog daje osjećaj posebnosti. Pa je u redu mijenjati psalme jer zapravo znamo šta je Isus htio reći, pa je u redu ljudima lagat jer je to sve za Isusa, pa je u redu reć da “mi govorimo u ime Isusa” jer stvarno govorimo, i samo mi i skoro nitko drugi…

    Ovo sam i bio rekao katehistu, pitao sam ga pred svima da li je moguće da su oni pogriješili jer su u dvije tisuće godina i sami kršćani za one kršćane prije njih govorili da su barem u nečem bili u krivu. Da li je moguće i za katehiste da su barem u nečem u krivu.

    Njegov odgovor?

    “Mi govorimo u ime Gospodina”

    Majko Božja koda pričam sa robotom.
    Pa mislim normalno ljudsko biće će se zapitati da možda postoji mogućnost za pogrešku. Imati će nekakvu PONIZNOST prema neznanju. Ali ovaj koji je tobože veliki grešnik je u isto vrijeme nepogrešiv i na neki magičan način zna šta Bog misli a svi koji se sa njim neslažu su prevareni od đavla….

    Argumenti koje sam iznio mogu biti pravi, mogu biti krivi, ali on ih je potpuno ignorirao….
    Svojim odgovorom je zapravo rekao: “Da mi smo nepogrešivi, ako je netko dosad bio u krivu bio je u krivu ali mi nismo”

    Što je najgore , što je najbolesnije moja zajednica će slijediti tog tipa koji je toliko ohol da misli da kroz njega govori Bog…. jer oni to stvarno vjeruju.
    Povjeriti će svoje živote tipu koji o njima zna samo ime i prezime.

    Šta reći , ljudi više vole onoga tko pokazuje moć i kontrolu kao što je pokazuje katehist koji govori u Ime gospodina i koji se nikome ne mora objašnjavati.

  • June 13, 2015 at 12:12 am
    Permalink

    Maro, drago mi je da si potvrdio moje sumnje jer toliko vremena provedenog na NP i svi ti ljudi sa svojim glupostima uvjere te da haluciniraš i praktički rade budalu od tebe, mene i sviju nas. To je prestrašno, a nitko tome ne može stati na kraj.
    Doista sam se šokirala koliko se te pjesme razlikuju od biblijskih originalnih psalama i čitanja da ni sama nisam mogla vjerovati da je Kiko Shizofreniko mogao pasti tako nisko.
    Zaista je teško povjerovati da su spali ‘na tako niske grane’.
    Možeš pročitati moje 3. svjedočanstvo na tu temu; nalazi ti se pod rubrikom ‘svjedočanstva’ (ipak je admin objavio 🙂 ) pa mi reci šta misliš o svemu ondje navedenom…

  • June 14, 2015 at 5:28 pm
    Permalink

    Hvaljen Isus i Marija

    Kikovi svjedoci (neosi, neokatekumeni) rijetko kada u međusobnim razgovorima spominju likove iz Biblije. A kad ih spominju, to su u preko 90% slučajeva Juda i Abraham. Kad spominju Judu, to najčešće rade s riječima: “Znaš, bez Jude, ne bi bilo spasenja.” Abrahama spominju s riječima: “Abrahama je bog pozvao na put. Tako je i mene i tebe bog pozvao na (neokatekumenski) put, na put našeg obraćenja.”

    Jedno objašnjenje. Kad u tekstovima citiram Kikove svjedoke, tada bog pišem malim slovima. Zašro? Jer njihov bog i moj Bog nisu isti. Njihov bog jest: neokatekumenska zajednica.

    Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i doveo u raj sve duše, osobito one kojima je najveća potreba Isusovog milosrđa.

  • June 14, 2015 at 11:19 pm
    Permalink

    Pehar, svaka čast na komentaru!
    Slažem se s tobom, meni je Bog Bog, a Kiko je bog.
    Ta ti je dobra.
    Taj sh….. je doista pretjerao.
    Neki kažu da je …, a gdje ima dima ima i vatre.
    Činjenica je da se nije ženio..
    Možda je on Juda samom sebi??

Comments are closed.