Komentar ‘Velečasnog’ o devastaciji liturgijskog prostora u Riječkoj nadbiskupiji

Polako opsjedaju i biskupijske bogoslovije!
svećenik sam (mlađi) riječke nadbiskupije i poznam velik broj bogoslova i želim ovdje napisati malo o nekim njihovim utjecajima na našu nadbiskupiju i našu riječku bogosloviju.
Prije nekoliko godina je kod nas u kuriju došao svećenik član NKT puta koji je postao jako utjecajan na nadbiskupa devčića. Povjerenik je za uređivanje crkava i liturgijskih prostora.
Ovdje samo nekoliko crtica koje su se dogodile u nekim našim bogoslužnim prostorima nakon njegova dolaska.
1. prezbiterij riječke katedrale sv Vida je proširen na još na dvije pokrajne bočne kapele a napravljen je pomični drveni oltar koji izgleda kao blagovaonski stol jer leži na četiri tanke noge kao i kuihnjski stol jer dotični povjerenik za uređenje interijera smara da oltar nipošto nesmije biti nalik žrtveniku nego stolu a to proizlazi iz njihove teologije da sveta misa nije beskrvna žrtva (što je u katoličkoj tradiciji)nego gozba. Taj oltar je toliko uvučen prema narodu da ga gotovo ljudi koji sijede u prvoj klupi mogu dirati rukom.
2. kapelica u biskupovom dvoru. Kapelica je uređena na način da je oltar u sredini(naravno kvadratičnog oblika) svetohranište je u obliku ormarića u židovskoj sinagogi gdje se čuva Tora(petoknjižje), sedes je na suprotnoj strani svetohraništa a na prozorskim vitrajima su Kikove ikone.
3.Velika kapela bogoslovije.
Bila je stvarno u derutnom stanju i trebala je obnovu a da vidimo kako je to izvedeno…
Kapela je stara kojih stotinjak godina i ima klasični pravokutni oblik jednobrodne crkve i inače u nju dolaze i ljudi iz susjedstva na misu
Kapelici je prezbiterij napravljen tako da zauzima 50 posto ukupne površine te je podijeljen na tri dijela. U najdonjem dijelu, odmah uz narod je postavljen pomični oltar, iza za jednu stepenicu više je prostor za ambon, opet iza za jednu stepenicu više (dakle u centru i na vrhu) je sedes tipičnog neokatekumenskog oblika. Svetohranište je u jednom pokrajnjem zidu ne baš previše istaknuto. Zanimljiva je i rasvjeta koja je potpuno neonska te se u sredini na stropu nalazi jedno veliko neonsko rasvjetno tijelo cca dimenzija 1.5m x 3m koje je tipično za neokatekumenski stil. a cijela rasvjeta daje jednu hladnu atmosferu kao u operacijskoj sali u bolnici. Kapela je sva prazna i nema ništa u njoj osim jedne oltarne pale koja je bila na starom baroknom oltaru koji je bio na mjestu današnjeg sedesa i koji je potpuno srušen.
4. nedavno su i preuredili i malu kućnu kapelu koja bogolovima služi za privatnu molitvu. nisam je doduše od kad se napravila ali sam čuo da su skinuti vitraji iza oltara na velikom staklenom prozoru koje je oslikao vlč zlatko sudac i da je na tom mjestu nagurana tj sagrađena nekakva apsida od gips ploča koja ničem ne služi…

Prošle godine se promjenio duhovnik bogoslovima te je postavljen neokatektumen, španjolac koji je završio bogosloviju u Puli. I čujem da baš bogoslovi i nisu zadovoljni…a mislim da bi lakše bilo preseliti velebit nego u njihovu bogosloviju staviti svećenika za odgojitelja koji nije neokatekumen…
Već par godina nisam vidio bogoslove u reverendama a kad sam pitao zašto je to tako rekli su mi da su odgojitelji ukinuli reverende u bogosloviji i da sad moraju ministrirati isključivo u albama te da postoji šačica bogoslova koja još uvijek nosi reverendu te da su predmet izrugavanja od strane odgojitelja. čak se ne traži od njih da ni kolar košulju ne nose te ih se potiče da nose kravate…. sve mi ovo smrdi na sve jači neokatekumenski lobi….

admin

Svaki čovjek ima pravo na svoje mišljenje usmjereno prema istini, a kad spozna Istinu dužan je promijeniti svoje mišljenje ukoliko nije u skladu s Istinom. To je prava demokracija.

12 thoughts on “Komentar ‘Velečasnog’ o devastaciji liturgijskog prostora u Riječkoj nadbiskupiji

  • December 22, 2009 at 7:37 am
    Permalink

    UAU!!!!!!!

  • December 22, 2009 at 12:36 pm
    Permalink

    Nije ni čudo.
    Pronađeno na internetu:
    Voditelj Ureda za gradnje i nadbiskupijska dobra Riječke nadbiskupije: vlč. Piotr Modrzejewski
    Komisija za gradnje: mons. Nikola Imbrišak, predsjednik,
    vlč. Piotr Modrzejewski, dipl. ing. el., tajnik
    dipl. ing. arh. Željko Mahulja
    dipl. ing. građ. Radomir Popović
    ing. građ. Marino Štefan
    Možda griješim ali, iz dosad viđenog znam da je svaki svećenik koji je došao provoditi novu evangelizaciju neokatekumen. Iz ostalih imena bolji poznavatelji stanja u Rijci mogu štošta iščitati. Bog obilno blagoslovio pisca gornjeg članka.
    Priopćenje s XXXVIII. plenarnog zasjedanja Hrvatske biskupske konf. (4/’09) “…Na zasjedanju je bilo riječi i o novim religioznim pokretima, osobito NP, koji osvaja sve više prostora u crkvenom životu. Istaknute su mnoge pozitivne stvarnosti koje taj oblik evangelizacije donosi, kao poštivanje i vrednovanje života, čuvanje i izgradnja obitelji, mnogobrojna duhovna zvanja itd., no biskupi su se kritički osvrnuli na neke stvari o kojima bi trebalo voditi računa, kao što su poštivanje crkvenog autoriteta, cjelovitost župne zajednice i župnoga pastorala, poštivanje liturgijskih propisa, vrednovanje tradicionalnog liturgijskog pjevanja itd. Zaključeno je da će se o svemu tome razgovarati s vodstvom NP kako bi njegove zajednice na što bolji i cjelovitiji način pridonijele rastu i izgradnji župnih i biskupijskih zajednica…”.

  • December 22, 2009 at 2:37 pm
    Permalink

    ISPRAVAK: Možda griješim ali, iz dosad viđenog znam da je gotovo svaki svećenik koji je došao provoditi novu evangelizaciju stranac (Kolumbijac, Ukrajinac, Rus, Poljak, Talijan …)

  • December 22, 2009 at 2:51 pm
    Permalink

    Ideš!!!!!!!!

  • December 22, 2009 at 7:26 pm
    Permalink

    idem!!!

  • December 22, 2009 at 8:48 pm
    Permalink

    Ma ne!!!!!!!!!!!!!!!

  • February 2, 2010 at 7:55 pm
    Permalink

    poštovani, poštivajući svećenika koji je iznio svoje poglede i promišljanje o riječkoj nadbiskupiji, htio bih replicirati je dan detalj iz njegovog zapažanja, inače sam bogoslov i poznajem dobro našeg duhovnika, i mislim da su to neistine što je navedeno.Bogoslovi su oduševljeni sa zalaganjem duhovnika.On je jedan mlad čovijek koji nam uistinu svjedoči živu vjeru, i želju za našim duhovnim napretkom.Istina je ona koja je najvažnija pa evo iz prve ruke.Pozdrav i svako dobro
    bogoslov

  • February 2, 2010 at 8:14 pm
    Permalink

    Kažu da je Istina ona koja je najvažnija i koja nam treba biti prioritet, pa i za samoga Krista je rečeno da je on Put Istina i Život.Uistinu jedini PuT Istina i Život. A mi kao oni koji bi ga trebali nasljedovati u poslušnosti jednostavnosti i ljubavi za Crkvu, tj za svakoga pojedinca.Često puta stigmatiziranost ne vodi pravilnom i racionalnom rasuđivanju, a kamoli Istinitom.Stigmatiziranost pojedinoga pokreta, nam ne dopušta da pogledamo realno, nego u prvome pogledu već imamo predrasudu.Komentirati je dobro i zapažati negativnosti kojih ima, i koje su tu da se riješe, uz Kršćansku molitvu i opomenu.Stigmatizacija pojedinca zato jer pripada ovdje ili ondje, ovom ili onom pokretu, bez da je išta rekao ili napravio je nepoštena….bilo bi uistinu lijepo da je umjesto ovoga zapažanja(laži) kako bogoslovi ne vole duhovnika, i kako nisu zadovoljni sa njime, bilo rečeno kako je lijepo i pohvalno kako je jedan mladi čovjek ostavio svoje roditelje uputio se na dalek put jer je u svome srcu osjetio poziv za služenjem, služenjem bez granica, u Istri ,Rijeci,Srbiji…i sutra bilo gdje.Istina crkve je da je ona bez granica i odgovorna za potrebe svakoga pojedinca koji žeđa za Isusom.Budimo na strani Istine, i recimo kako se taj mladi čovijek zalaže služiti na poslanju koje mu je povjereno.P a na kraju pogledajmo , i osvrnimo se zar nije jedno takovo svjedočanstvo o životu, povjerenju u Krista, ….ostaviti sve i krenuti za njim….poticaj za sve nas Bogoslove.Uistinu možemo zahvaliti Bogu što nam je poslao duhovnika, koji nam je primjer u mnogo čemu.
    A majka Crkve bila nam zagovornicom

  • February 7, 2010 at 10:24 am
    Permalink

    1.Kapelice u bogosloviji su obnovljene jako kvalitetno ali po mom ukusu jako neukusno ali o ukusima se ne raspravlja.
    2. Bogu hvala da su makli one slike od zlatka sudca koje su neki zvali “vitraji” a to su u biti bila ofarbana stakla sa kojih je dobrano otpala farba.
    3. Ja osobno nosim reverendu i nitko mi još u lice nije prigovorio da je ne nosim.Dapače moj biskup me u tome podržao a i još jedan biskup me pohvalio. To što se reverende sve manje nose mislim da nije posljedica nikakve “neokatekumenizacije” nego jednostavno posljedica subjektivističkog lošeg stava odgovornih pojedinaca prema reverendi koja se prenosi na bogoslove, a oni koji je žele nositi-nitko im od odgovornih ne brani ali doduše niti ih pohvali tako da je reverenda AD LIBITUM. Ali je istinia i da je u svim ostalim Hrvatskim bogoslovijama reverenda redovita praksa- pa sad procijenimo ko radi ispravno Riječani ili svi ostali (zagreb, split, đakovo, Zagreb-jordanovac) Inače ja sam osobno vidio vlč. Pijotra Modžrijevskog koji je neokatekumen u reverendi. Neki jednostavno još uvijek žive u 70.-tima kad su se reverende nakon koncila masovno bacale sa zvonika zagrebačke katedrale i u Rimu u rijeku Tiber -kako su mi pripovijedali stariji svećenici svjedoci iz prve ruke.I kad su se negdi potpisivale peticije protiv nošenja iakvog kleričkog znaka pa čak i obične kolar košulje.
    Ali ljudi moji vremena su se dobrano promijenila a neki toga uopće nisu ni svijesni (ili jednostavno ne žele biti svijesni) Svi ti koji se hvale da reverendu nisu obukli od mlade mise ili je uopće nemaju, kad ih imenuju nekim monsinjorom,kanonikom ili prelatom te s time dobiju pravo nošenja reverende sa ljubičastim gumbima i pojasom odmah promijene mišljenje te je opet počmu nositi i to obavezno da se ističu ljubičasti znakovi časti. Neki će pak trubiti one tako otrcane i izlizane izgovore tipa “važno je što je u srcu a ne reverenda”,ili “odijelo ne čini čovijeka” itd itd da ne nabrajam dalje. Ugledajmo se u redovnike- oni nemaju kompleksa nikakvog od habita(uglavnom). Mene je osobno sram kad je neka svečaonst ili prigoda te budemo na istom mjestu mi bogoslovi i fratri iz novicijata na Trsatu te oni svi budu lijepo u habitima obučeni a mi kako god se kome svidi-a ovo je primjetio i komentirao i sam nadbiskup Devčić te uvijek pohvali Fratre ali stanje je opet isto te svaki pokušaj obnove ne tako davno nestale tradicije nošenja reverendi ja osobno smatram “vapajem nemoćnika u pustinji”
    4. Što se tiče duhovnika rekao bi ovo “Još se nije rodio taj ko bi svima ugodio”- Nekima paše a nekima pak ne, te nemožemo generalizirati da su svi oduševljeni ili da ga nitko ne podnosi. Ali sveta majka Crkva se pobrinula i za to te je kan 239. paragraf 2 zakonika kanonskog prava odlučila slijedeće: “Neka svako sjemenište ima barem jednog duhovnika; ipak, neka se pitomcima(bogoslovima) ostavi sloboda da idu drugim svećenicima koje je biskup postavio za tu zadaću”- što je u našem slučaju Vlč. dr Marijan Žagar. Pa komu ne paše jedan nek ide kod drugog. Lijep pozdrav

  • March 2, 2010 at 3:03 pm
    Permalink

    Psi laju, a karavana prolazi

  • June 30, 2010 at 6:53 pm
    Permalink

    Evo pred dvije godine su bogoslovi dobili duhovnika neokatekumena a od jeseni dobivaju i odgojitelja neokatekumena, sad su u ekipa duo. pa neka netko kaže da se ne provodi neokatekumeniziranje bogoslovije. Šteta mladih ljudi koji se u njoj nalaze. Bogoslovijo pokoj ti vječni a bogoslovi primite iskrenu sućut a dok ne dođu bolja vremena vam je trpiti

  • November 30, 2010 at 9:22 pm
    Permalink

    To da bogoslovi ne vole duhovnika jest čista glupost.
    Lako je ovdje anonimno blatiti bogosloviju. Dođite i recite što imate u lice.

Comments are closed.