Nakon velike galame ništa od bilo kakvog odobrenja “neokatekumenske liturgije”

Vatikansko odobrenje
Neokatekumenskog puta odnosi se samo na neliturgijski nauk

 

Grad Vatikan – 21. 1. 2012. – Vatikansko odobrenje
neokatekumenskih oblika „slavlja“ odnosi se samo na neliturgijske molitve
unutar njihovih kateheza, a ne na misu ili druga crkvena liturgijska slavlja.

„Što se tiče slavlja svete mise i drugih liturgijskih čina
Crkve“, zajednice Neokatekumenskog puta moraju „slijediti odredbe Crkve
naznačene u liturgijskim knjigama – činiti drukčije mora biti tretirano kao
liturgijska zloporaba“, rekao je CNA 21. 1. jedan vatikanski dužnosnik koji je želio
ostati anoniman.

Papa Benedikt XVI. susreo se s oko 7000 članova Pokreta u
dvorani Pavla VI. 20. 1. ove godine na godišnjem susretu prigodom kojega je
poslao obitelji u misije diljem svijeta.

U pozivu koji je pokret
uputio biskupima za jučerašnji sastanak stajalo je da je „svrha susreta da
Njegova Svetost potpiše dekret Kongregacije za bogoštovlje kojim daje puno
odobrenje liturgije Neokatekumenskog puta.“

Umjesto toga, odobrenje za neliturgijske prakse Zajednice došlo
je od druge institucije. To je bilo Papinsko vijeće za laike koje je izdalo Dekret
odobrenja – nakon što je konzultiralo Kongregaciju za bogoštovlje – za ona „slavlja“
o kojima se govori u njihovom Katehetskom direktoriju.

U tom postupku „Neokatekumski put nije dobio nikakva nova dopuštenja“,
kaže ovaj dužnosnik koji dobro poznaje postupak odobrenja za molitve i
liturgiju.

U biti, Papinsko vijeće odobrava samo one stvari koje se
nalaze u Katehetskom direktoriju Neokatekumenskog puta, a to na nikakav način
ne dotiče ono što je sadržano u liturgijskim knjigama.“

On kaže da spomenuti Dekret služi samo kao neka sigurnost da „ne
postoji ništa pogrešnoga u molitvama koje oni koriste u kontekstu svojim
katehetskih susreta.“

Od svoga osnutka Pokret je upozoravan od strane Vatikana zbog
umetanja različitih novih neobičnih praksi unutar misa koje pokret organizira.
To se tiče propovijedanja laika, stajanja tijekom Euharistijske molitve,
primanja pričesti sjedeći kao i prenošenje kaleža od osobe do osobe.

„Neokatekumenski put nema dozvolu za bilo koju od ovih praksi“,
kaže vatikanski dužnosnik. On kaže da Vatikan i dalje prima pritužbe o tome
kako zajednica „ne radi u skladu s univerzalnim liturgijskim normama.“

Dodao je kako treba biti jasno da „jučerašnji dekret nema
ništa s široko rasprostranjenim liturgijskim inovacijama Neokatekumenskog puta“,
koje „trebaju odmah prestati jer nisu u skladu za odredbama o načinu slavljenja
svete mise i drugih sakramenata.“

Jedini izuzetak su dva odobrenja koja dopuštaju Zajednici da
premjesti znak mira prije prikazanja darova i pričest pod obje prilike. Čak i
ove promjene, ipak, još uvijek zahtijevaju odobrenje mjesnog biskupa.

„Crkvena liturgija je usko definirana kao javno bogoslužje
Crkve“, kao što je misa i časoslov, objasnio je CNA-u vatikanski dužnosnik. Crkvene
odredbe za liturgiju, kaže on, nalaze se „u odobrenim liturgijskim knjigama i
Neokatekumenski put ih je dužan poštovati kao i svaka druga zajednica unutar
Katoličke Crkve.“

Ono što je jučerašnjim dekretom odobreno su „one stvari u
Direktoriju, koje nisu uključene u liturgijskim knjigama“, koje su „jednake kao
i odobravanje molitava, na primjer, za susrete Knights of Columbus (Kolumbovih
vitezova) ili neke bratovštine ili možda molitava koje zajednice kao što su
Misionari Ljubavi mole nakon svete mise.“

Tijekom Papinog susreta s Pokretom, on je hvalio njihovo
pomaganje „onima koji su već kršteni da ponovno otkriju ljepotu života vjere,
radosti biti kršćanin.“

Također je citirao njihov Statut, koji im daje smjernice za
slavljenje liturgije, govoreći da za članove Neokatekumenskog puta „postupni
rast u vjeri pojedinaca i malih zajednica mora promicati njihovu integraciju u
život veće crkvene zajednice, koja nalazi svoj redoviti oblik u liturgijskim
slavljima župe, u kojoj i radi koje se implementira neokatekumenat.

„No, i tijekom puta, važno je ne odijeliti se od župne
zajednice, a osobito ne u slavljenju Euharistije koja je istinsko mjesto
sveopćeg jedinstva, gdje nas Gospodin grli na različitim stadijima duhovne
zrelosti i ujedinjuje nas u jedan kruh koji nas čini jednim tijelom.“

Vatikan je odobrio Statute Neokatekumenskog puta 2008.
godine, dok je Katehetski direktorij odobren prije dvije godine, nakon
konzultacija s Kongregacijom za nauk vjere.

 

Link

admin

Svaki čovjek ima pravo na svoje mišljenje usmjereno prema istini, a kad spozna Istinu dužan je promijeniti svoje mišljenje ukoliko nije u skladu s Istinom. To je prava demokracija.

19 thoughts on “Nakon velike galame ništa od bilo kakvog odobrenja “neokatekumenske liturgije”

  • January 24, 2012 at 1:59 pm
    Permalink

    dakle vaš izvor je: “kaže vatikanski dužnosnik”….

    -na to nam je spala hijerarhija RKC???

  • January 25, 2012 at 11:12 pm
    Permalink

    “Susret s Benediktom XVI. Argüello je ocijenio fantastičnim. “Doista je prekrasna činjenica da su potvrđena slavlja koja označuju pojedine etape kršćanskog rasta koje je Put sastavio.”(IKA) Evo gospodo neosi to upravo prenosi i IKA. 1. Odobrena su slavlja (množ. dakle više slavlja) koja označuju pojedine etape puta,a koliko znam misa tj. euharistija je samo jedno slavlje koje ,koliko mi je poznat put, ne označava etape nego je u svim etapama na isti način a dakle ovdje se radi o slavljima koja označavaju etape. 2.kaže se da su to slavlja koja je put sastavio, dakle implicira se da se ne odnosi na misu jer rimski obred(za koji neokatekumeni tvrde da njihova euharistija nije ništa drugo doli to) nije sastavio put nego Crkveno učiteljstvo a znamo da put ima svoja posebna slavlja koja su proizišla iz puta , službe riječi itd . 3.misa tj. euharistija je odobrena po dva misala onom iz 1970 i 1962 i ne postoji nikakav treći misal a da neokatekumeni dobiju neku svoju misu to znači da treba izdati i posebnu liturgijsku knjigu tj misal a ne “misa iz katehetskog direktorija”

  • January 25, 2012 at 11:20 pm
    Permalink

    majko mila kako je jedna stvar zajednička svim neokatekumenima ali baš svima iz iskustva govorim: ishitrenost, nedopuštanje ikakve kritike, uvijek su u pravu, pozivaju se na samo one odredbe koje im se sviđaju, brzopletost, živčanost, temperamentnost, ponavljanje dvije zadnje riječi u rečenici koju žele naglasiti, kad ih se stjera u kut sa konstruktivnim argumentima onda pobjesne i počmu vikati a kontra argumenti su univerzalni u svakoj situaciji” koliko je mladih sad bilo na susretu s papom, koliko je ljudi se obratilo, koliko se mladih diglo spremno za duhovni poziv na susretu s kikom…. itd itd…to je u redu ali nikako da odgovore na jabuke s jabukama a ne s kruškama… to su sve sitne stvari ali koji govore o jednoj univerzalnoj psihologiji mase koja djeluje među njima jer kako objasniti da se onaj neokatekumen u splitu, zagrebu, zadru, italiji, sloveniji, španjolskoj, na isti način ponašaju???

  • January 26, 2012 at 7:52 am
    Permalink

    Dragi Anathema,

    po tvom nacinu govora i pisanja vidi se jasno da ti nisi kao oni:)))))
    Ti si spreman saslusati, razmisliti, prihvatiti i to da je nesto mozda tvoja predrasuda uvjetovana ,kako bi ti rekao, psihologijom mase, ali tvoje mase. I ti pripadas krugu koji ima 20 istih fraza protiv NKP i ne popustaju.

  • January 26, 2012 at 10:46 pm
    Permalink

    anathema,

    a sad daj linkove na dokumente Crkve (a pri tome ne mislim da članke nekog “Sandra” ili slično) koji kažu loše o Neokatekumenskom Putu, molim te.

  • January 27, 2012 at 3:13 pm
    Permalink

    Dovoljno je pogledat naslov ovog članka i shvatit da je zlonamjeran: “Nakon velike galame ništa od bilo kakvog odobrenja “neokatekumenske liturgije”. Kako je moguće da je potpuno u suprotnosti s onim što donosi Radio Vatikan:”Odobrena liturgijska slavlja Neokatekumenskoga puta”????

    http://www.radiovaticana.org/cro/articolo.asp?c=556340

  • January 27, 2012 at 10:22 pm
    Permalink

    A vi ovdje ne objavljujete svaki komentar??? Samo odabrane???

  • January 27, 2012 at 10:24 pm
    Permalink

    Aaah ispričavam se…upravo se pojavio onaj prethodni od prije 10 sati…dakle,idu na provjeru prije objave:-/

  • January 30, 2012 at 1:57 pm
    Permalink

    Dragi veritas! ja imam iskustva s neokatekumenima, iako nisam u krugu njihovih standardnih mrzitelja, i vidim puno dublju problematiku tog pokreta od toga jeli na misi pogača ili hostija, iako vidim i pozitivnih stvari istog pokreta, i svaka moja kritika nastoji biti argumentirana. to znači da pozitivne strane tog pokreta ne umanjuju problem negativnih, bez obzira što pokret ima dosta pozitivnih strana one nisu opravdanje za negativnosti istog. pogreške treba iskorijeniti a ne ih prekrivati s vrlinama

  • January 30, 2012 at 2:19 pm
    Permalink

    DRAGI PUTNIČE! prvo dobro pročitaj taj svoj link koji si stavio ( http://www.radiovaticana.org/cro/articolo.asp?c=556340 ) i onda komentiraj, i ne trči pred rudo i čitaj s razumjevanjem! što tu piše!?!?! “Tijekom audijencije predan je i pročitan Dekret kojim se daje odobrenje za slavlja sadržana u Katehetskom direktoriju Neokatekumenskoga puta, koja nisu propisana u liturgijskim knjigama Crkve.” -jel ovo piše??? a što to znači?! imaš li ti imalo teološkog znanja? citiram još jednom “ZA SLAVLJA SADRŽANA U KATEHETSKOM DIREKTORIJU NKP,KOJA NISU PROPISANA U LITURGIJSKIM KNJIGAMA CRKVE” jel ovo piše ? je! a što to znači? da se to odnosi na slavlja KOJA NISU PROPISANA U LITURGIJSKIM KNJIGAMA CRKVE a koliko znam misa i ostali sakramenti JE(SU) PROPISANI U LITURGIJSKIM KNJIGAMA CRKVE još odaaaaaaaaavno, jer nije crkva trebala čekati 2000 godina da bi Kiko sastavio missale romanum, rituale romanum , liber ususalis, breviarum romanum itd,- po načelu aristotelove logike se to odnosi na slavlja vlastita NKP-u. naprimjer kao što franjevci imaju obred preminuća sv Franje- a to nigdje u nikakvom rimskom misalu , pontifikalu, ili ritualu ne postoji ali njima je odobreno kao njihov vlastiti obred koji se služi jednom godišnje.

  • January 30, 2012 at 2:21 pm
    Permalink

    DRAGA(I) LOGIKA P.S. O kakvom sandru pričaš? ja sam čitao i citirao službeno glasilo RKC u hrvatskoj a to je http://www.ika.hr

  • February 1, 2012 at 10:17 am
    Permalink

    ponovit ću ono što sam već napisao:

    anathema,

    a sad daj linkove na dokumente Crkve (a pri tome ne mislim da članke nekog “Sandra” ili slično) koji kažu loše o Neokatekumenskom Putu, molim te.

  • February 4, 2012 at 3:28 pm
    Permalink

    a gdje sam ja to naveo da netko( od službene Crkve) nešto LOŠE piše o neokatekumenskom putu? Loše ili dobro su relativni pojmovi o kojima uopće ne raspravljam, ja raspravljam o egzaktnim konkretnim činjenicama i slučajevima a sad se radi o (ne)odobrenju određenih liturgijskih slavlja a ne o tomu jeli netko iz Crkve napisao nešto loše ili dobro što ,ponavljam, nisam nigdje rekao

  • February 9, 2012 at 8:12 am
    Permalink

    Konkretno o (ne)odobrenju kojih slavlja?

  • May 12, 2012 at 5:50 pm
    Permalink

    Neokatekumeni su nestabilne ličnosti koje prvo treba poslati na neku opservaciju pa ih tek onda integrirati u neku zajednicu….to je nezrela i fanatična duhovnost koje se s godinama sve više odmiče od Crkve i svojim članovima oduzima osobnost i sposobnost da misle svojom glavom

  • June 10, 2015 at 2:58 pm
    Permalink

    Ti neosi su crkva u crkvi, šta oni uopće imaju raditi u crkvi neku svoju euharistiju i to potpuno izokrenutu..
    To podsjeća na sotoniste kad izruguju sv. misu.
    Jedna mala razlika u imenu:
    kršćani-katolici kažu SV. MISA, a sektaši EUHARISTIJA.
    Zašto se u zajednici ne smije koristiti riječ ‘misa’?
    Kad smo mi neki pojedinci pitali to, rečeno nam je da profaniramo i da nismo u poslušnosti katehistima.
    Smiješno!
    No dobro, glavno da oni sve znaju.
    Ha, ha!!! 🙂

Comments are closed.